2014. május 6., kedd

Mi is az az E-fit?

Ez egy elektromos izomstimulációs módszer, mely az izmok fejlődésében segít, illetve a zsír bontásában játszik nagy szerepet. Már önmagában kifejti hatását, de gyakorlatokkal kombinálva még hatékonyabb eredményt lehet elérni. Ebben a bejegyzésben a tapasztalataimat szeretném leírni, illetve azt, hogyan is működik, mi kell hozzá.

Forrás

Mint, ahogy a képen is látható, a gépnek van egy irányító panelja, amin az edző beállítja a megfelelő programot és fokozatot. Ha bizonyos testrészekre, mondjuk a karra vagy a hasra szeretnénk jobban koncentrálni, oda nagyobb fokozatot lehet tenni, így ezeket a részeket jobban stimulálja majd.

Az edzés menete:
  • Edzés előtt kaptam zsírégető italt, L-karnitint, de mikor először megittam, kicsit émelyegtem tőle, úgyhogy én edzés után ittam meg. Mondjuk lehet ez azért volt, mert akkor még nem bírtam annyira a strapát. 
  • Az edzéshez pamut ruha szükséges, amit a teremben biztosítanak, de saját ruhát is lehet vinni, a lényeg, hogy 95% pamut anyagból legyen. Cipő nem szükséges, én jobban szerettem zokniban csinálni a gyakorlatokat.
  • Ezután jön a mókás rész, a ruhát be kell vizezni, ezért fontos, hogy váltóalsóneműt vigyünk magunkkal. Ez azért szükséges, mert erre jön még egy mellény és egy nadrág, amiben vannak a kis elektotapaszok (nem tudom a nevüket :D ), és ha nem lenne vizes a ruha, tulajdonképpen megcsipkedne az áram. Egy-egy pánt kerül a karokra és a combra is.
  • Majd jöhet a bemelegítés, aztán mindössze 20 perc gyakorlat. Én nem is kaphattam volna jobb edzőt, mindig megdolgoztat, persze képességeimnek megfelelően, de sosem hagyja, hogy ellazáskodjam a feladatokat, amit ő kigondol, azt meg kell csinálni. Emellett hihetetlenül aranyos, segítőkész, bármiről beszélhetek vele. Így egyből jóba lettünk, ami szerintem nagyon sokat segít az edzéseken, hiszen, ha valaki nem szimpatikus, nem is szívesen csinálod azt, amit mond, de szerencsére nekem ezzel nem volt gond. A 20 perc után 4 perc "relaxáció" következik, ami egy külön program. Ilyenkor hanyatt feküdtem, lábak a gimnasztikai labdára, és mehet a "sokkolás" :D. Ez a progi arra szolgál, hogy az esetleges izomlázat "kirázza" az izmokból. Nekem talán az első 3-4 alkalommal volt izomlázam, de akkor nagyon. Főleg az első alkalom után, 3 napig alig bírtam menni. Addig ugyebár nem tornáztam semmit, így hirtelen sok volt az izmoknak. De ez tényleg csak az első pár alkalom volt, azután megszoktam.
 Mivel csak 20 perc, így jó választás azoknak, akiknek nincs sok idejük, de mozogni szeretnének. Persze ez a 20 perc nem egyenértékű a gép nélkül végzett idővel, hiszen sokkal hatásosabb, végig stimulálja az összes izmot, nem csak azt, amiket éppen használunk. Pontosan nem tudom mennyi edzésnek felel meg, talán 1 órának, de ebben nem vagyok biztos.

Én Nyíregyházán az  Elit E-fit-be jártam. Lessétek meg FACEBOOK-on.
Illetve, ha többet szeretnétek megtudni az e-fit-ről ITT olvashattok még érdekességeket.

Remélem hasznos volt ez a rövid beszámoló, biztosan írok még róla bejegyzést! :)

Zita

8 megjegyzés:

  1. Szerintem akkor hasonló elven működhet, mint a flabi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A flabélos inkább a rezgés által fogyaszt szerintem, ez pedig elektromos és közvetlenül az izomra hat és végig stimulálja az összes izmot. Ezt el is felejtettem beleírni.
      Egyébként én is próbáltam már a flabit, van is egy olcsóbb változata itthon. Te szoktál csinálni rajta gyakorlatokat is?

      Törlés
    2. Olcsóbb változat? Kíváncsi vagyok, mondj valamit róla :D

      Nem szoktam, mert mindig egyre magasabbra kapcsolok, és így örülök, ha talpon tudok maradni rajta :D A testtartásomat szoktam változtatgatni, és úgy érzem a változást, hogy éppen jobban rámegy a combjaimra, vagy a derekamra :)

      Törlés
    3. Igen, nem flabelos a neve, hanem vibrációs tréner :D De egyébként nem érzek nagy különbséget közte meg az edzőteremben lévő közt. Gondolom az eredeti hatásosabb valamivel, de ez sem rossz. Anya szereti amúgy, mert egész nap ülőmunkát végez, és szokott fájni a lába, olyankor rááll, és lerázogatja neki.
      Egyébként a tescoban vettük még decemberben talán, ez volt a karácsonyi ajándékunk. :D
      Na igen, néha megy a kapaszkodás nálam is :D Bár bevallom már rég álltam rá, úgyhogy mostmár bevezetem rendszeresen edzések után :D

      Törlés
    4. Csak ne vidd túlzásba, mert az E-fit szerintem hasonló elven működik, a flabiból meg naponta maximum 20 percet szabad csinálni, hiába bírnál többet (én bírnám a 2x20 percet is, főleg, hogy most vérszemet kaptam :D).

      Jó lenne nekünk is egy, csak nem lenne hova tenni XD

      Törlés
    5. Igen, az ajánlott 2x egy héten, max 3x. De nem is tudnék többet, mert ugye edzővel történik az egész, és 48 órát ki kell hagyni az edzések közt minimum.
      Nekünk ezen a gépen 10 perc a max, persze rá lehet nyomni még 10-et, ha úgy van. Meg persze vannak mellékhatásai, ezért szerintem elég is annyi.

      Törlés
  2. Érdekes, még nem is hallottam erről. A mi kis városunkban csak flabélos van, de még azt sem próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, még annyira nem elterjed sajnos. Próbáld ki a flabélost, az is nagyon jó. Először kicsit furi, de meg lehet szokni. És azt hiszem az csak 10 perc, úgyhogy nem is sok idő. :)

      Törlés